برگزاری ایونت Event Planning

ایونت از نظر لغوی به معنی رویداد، پیشامد و اتفاق است. برگزاری ایونت یک روش بازیابی جهت ارتباط موثر بین مشتریان و شرکت‌ها در گردهمایی‌های خاص و همچنین تقویت رابطه با مخاطب توسط نمایشگاه می‌باشد که این گردهمایی‌ها دربردارنده نمایشگاه‌های فصلی، همایش‌ها، کنسرت‌ها، خدمات و یا مسابقات ورزشی است. این برگزاری در واقع خلق یک رویداد و یکی از اجزایی راهبردی بازاریابی سازمانی است.
در این روش از بازاریابی مشتریان و صاحبین مشاغل در یک گردهمایی دوستانه و سر گرم کننده، محصول خود را بصورت مستقیم به مشتری ارزه می‌کنند. که معمولاً ایونت‌ها با سه روش اصلی مانند سمپلینگ (ارائه نمونه رایگان محصول)، پروموشن (معرفی کالا و خدمات) و دعوت از خواننده‌ها و بازیگران (اسپانسرینگ) تبلیغات انجام می‌دهند.
برای برگزاری، ماندگاری و نتیجه‌بخشی یک رویداد بهتر است چند اصول را رعایت کنیم:
۱- ابتدا باید هدف خود را دقیق و درست مشخص کنیم و بعد بهترین راه را برای رسیدن به هدفمان پیدا کنیم.
۲- اگر اولین باری است که یک ایونت برگزار می‌کنید، برگزاری یک ورکشاپ یک ساعته در دفترتان برای شما کافی است.
۳- حواستان به زمان و تاریخ باشد با برنامه ریزی درست و در نظر گرفتن تعطیلات و مناسبت‌ها می‌توانید زودتر به هدفتان نزدیک شودید.
۴- برای اجرایی یک ایونت مفید و کاربردی باید تیم اجرایی قویی داشته باشیم که وظیفه هرکس مشخص شده باشد و یک نفر را بعنوان رهبر مشخص کنیم.
۵- تقسیم کار کنیم و پروژه را به قسمت‌های کوچکتر تبدیل کنیم هر قسمت از کار را به یکی از افراد گروه بسپاریم.

6- هزینه‌های پروژه را بررسی کنیم در صورتی که هزینه‌ها از درآمد بالاتر بود، می‌توانیم از یک اسپانسر برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنیم که این امر به دیده شدن پروژه هم کمک می‌کند.
۷- مهمترین راه برای موفقیت یک بازاریابی حرفه ای است برای بازاریابی خوب باید از ایده‌های خلاقانه استفاده کنیم.
۸- تا پایان یک رویداد آن را همراه کنید. شما می‌توانید از طریق نظرسنجی به نقاط ضعف و مثبت خود پی ببرید و برای رفع نقاط ضعف خود تلاش کنیم.
شرکت نگاه سبز اگرین با استفاده از مهارت های معماری آماده ارائه خدمات به برگزار کننده‌های ایونت، در خصوص اجرای ایونت، طراحی دکوراسیون سن در ایونت و … است.
تهیه و تالیف : نگاه سبز آگرین