تقویت رابطه با مخاطب توسط نمایشگاه

همانطور که می‌دانید غرفه‌های نمایشگاهی می‌توانند به بهترین نحو محصول یا خدمات را نمایش دهند و باعث ایجاد و تقویت رابطه با بازدیدکنندگان جدید و مشتریان قدیم شود. ولی چگونه این اتفاق حاصل می‌شود؟

تجربه نشان داده محیط فیزیکی برای نمایش یک محصول یا خدمت جذابیت ویژه‌تری برای مخاطبان دارند. زیرا از این طریق می‌توانند آن را لمس و تمام سوالات و اطلاعاتی که لازم دارند را از شما دریافت کنند. بسیاری از افراد در نمایشگاه بدنبال محصولات جدید، خدمات یا تخصص ویژه در آن صنعت هستند. همچنین مشتریان قدیمی نیز دوست دارند خود را همگام با پیشرفت و تغییرات برند شما بروز شوند و دائماً در تعامل با شما باشند. بنابراین هرچه برنامه ریزی شما برای این اهداف دقیق تر باشد پاسخگوی بهتر و در جذب مخاطب موفق‌تر خواهید بود.

روش های تقویت روابط با مخاطب

نمایشگاه یک پلتفرم ویژه برای تقویت روابط با مشتری است. این کار با طراحی و برنامه‌ریزی درست توسط گرافیک زیبا و جذاب غرفه نمایشگاهی، چیدمان محصولات و بنر خدمات با غرفه ‌آرایی مناسب، برگزاری جلسات خصوصی با مشتریان، بازاریابی بازدیدکنندگان و تبدیل آن‌ها به مشتریان بالقوه و توضیح واضح و روشن از محصولات و خدمات خود برای ایجاد اعتماد بین مشتریان می‌باشد.

دیگر روش‌هایی که می‌توان در کنار بازاریابی نمایشگاه انجام داد:

راسانه‌ها

وبلاگ نویسی

همکاران فعال در صنعت

بازاریابی حرفه‌ای فروش

تحلیل بازار و مشتری

ارتباط با اعضای اتحادیه

تحقیقات نشان می‌‌دهد از هر ۵ شرکت کننده نمایشگاه ۴ نفر به خدمات یا محصولاتی که دنبالش می‌گردد را می‌یابد. با جستجو و بازدید از همه غرفه‌ها و سالن‌ها نتیجه دریافت می‌شود. پس بهتر است برای معطوف کردن مشتریان و بازدیدکنندگان نسبت به غرفه خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید. جلسات و سمینارهای آموزشی و تبلیغاتی در مدت زمان برگزاری نمایشگاه برپا کنید. این کار باعث توقف بازدیدکنندگان در غرفه شما و توجه به محتوای شما می‌گردد.

تقویت رابطه

تاثیر شبکه‌های اجتماعی

قدرت ماورای شبکه‌های اجتماعی را درزمان قبل از افتتاح نمایشگاه و در حین برگزاری را فراموش نکنید. طبق تحقیقات و نتایج روانشناسی انجام شده اخیر، مشخص شده مخاطبانی که قبل از برگزاری نمایشگاه برند، محصول یا خدماتی را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده می‌کنند هنگام مواجهه با آن در نمایشگاه به سمت آن جذب و برای تحقیق برایش پرس‌و‌جو می‌کنند. به همین دلیل است که تمرکز و برنامه‌ریزی بر روی شبکه‌های اجتماعی از نیازهای واجب قبل و هنگام برگزاری نمایشگاه است.

تهیه و تدوین : نگاه سبز آگرین