دکوراسیون داخلی

زندگی مدرن و شهری امروزه به همراه کلی اضطراب ، استرس وروزمرگی این روزها ، زندگی‌کردن در آپارتمان‌های کوچک با ظاهری ساده و یکنواخت هر فردی را به این امر وا می‌دارد که بخواهد با تغییراتی هرچند کوچک در دکور منزل خود بتواند محل سکونت خود را جلای دوباره ببخشد که انجام این کار نیازمند فاکتورهایی از جمله دانش لازم، خلاقیت و زیبایی است. البته لازم به ذکر است که بین دکوراتور و طراح داخلی تفاوت فاحشی وجود دارد. طراح داخلی جدای از اینکه به صورت حرفه‌ای فضای داخلی را طراحی می‌کند، از تحصیلات عالی برخوردار است و پل ارتباطی میان طراحی داخلی و دکوراسیون است. هرچند دسترسی آسان این روزها به اینترنت و شبکه‌های مجازی, هرکس با اندکی مطالعه و یک سرچ ساده در اینترنت با سلیقه شخصی می تواند دکوراتیو منزل خود باشد.

دکوراسیون منزل

در دکوراسیون منزل می‌توان از متریال‌های گران یا ارزانی استفاده کرد که بستگی به میزان بودجه‌ای است که دارید و می خواهید صرف انجام این کار بکنید دارد. گاهی با ایجاد یک هارمونی دقیق و هماهنگ بین مبلمان، رنگ‌آمیزی فضا، کف‌پوش و سایر عناصر تزئینی ارزان‌قیمت می‌توان زیباترین فضا را خلق کرد. یکی از ساده ترین و ارزانترین روش‌ها, استفاده از تزئینات هنری به عنوان دکوردیواری برای دکوراسیون اتاق خواب یا دکوراسیوان منزل است .

دکوراسیون آشپزخانه

در دکوراسیون‌های منزل مهم‌ترین فاکتور بخصوص برای خانم‌های خانه‌دار دکور آشپزخانه است که گاهی با بهترین و مدرن‌ترین کابینت‌های شیک با هر نوع قیمت و سلیقه انجام می‌شود. متداول‌ترین و سنتی‌ترین نوع چیدمان آشپرخانه که در سراسر دنیا بسیار رواج دارد، مربوط به مثلث کار آشپزخانه است. منظور از مثلث کار همان سه هدف اصلی آشپزخانه یعنی پخت‌وپز، شست‌وشو و نگهداری مواد‌غذایی است. یعنی شما باید گاز، سینک ظرفشویی و یخچال را به گونه‌ای بچینید که تشکیل یک مثلث دهند. مهمترین رنگ برای آشپزخانه‌ی کوچک شما رنگ سفید است. سفید نور را منعکس کرده و باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر بنظر برسد. کابینت‌ها، دیوارها و سقف را به رنگ سفید درآورید و با کمک تکسچرهای متضاد زیبایی آن را چندین برابر نمایید. نورطبیعی هر فضایی را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. اما می‌توانید با بهره‌گیری کامل از نور طبیعی پنجره موجود‌تان، فضای آشپزخانه‌تان را بزرگ‌تر نشان دید. در صورت استفاده از پرده نیز حتما پارچه‌های نازکی را بدین منظور بکار ببرید.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب جای به عنوان حریم خصوصی است برای خواب و استراحت که بعد از گذراندن یک روز سخت به آن پناه می‌آورید، محسوب می شود. پس دکور اتاق خواب باید به گونه‌ای باشد که به شما حس آرامش بدهد. دکوراسیون اتاق خواب بستگی به سلیقه و خلاقیت شما دارد که دوست دارید اتاقی با دکوراسیون سنتی و مدرن داشته باشید یا اتاق خواب شیک و ساده و… . اما در دکوراسیون‌های ایرانی بیشتر از وسایل چوبی برای اتاق خواب استفاده می‌کنند. می‌توانید از رنگ آبی برای دیوارهای اتاق خواب استفاده کنید که ظاهری سنتی و مدرن به اتاق شما می‌دهد. استفاده از رنگ‌های خنثی برای روتختی به شما کمک می‌کند به راحتی از هر رنگی در فضا استفاده کنید. فرش سنتی با دیوارهای سفید همیشه نقش اصلی در چیدمان را ایفا می‌کند. استفاده از سرویس خواب چوبی در کنار فرش‌های سنتی ایرانی یکی از اصول اصلی برای داشتن یک چیدمان ایرانی به شمار می‌رود. همچنین شما می‌توانید برای دیزاین داخلی فضا از لوازم تزئینی نوستالژی بهره ببرید.
اگر به اندازه‌ی کافی بودجه دارید، کل دکوراسیون خود را به یک مرتبه زیر و رو کنید. اما اگر بودجه‌ی کافی ندارید، بهتر است اول یک اتاق را تمام کنید و بعد بروید سراغ یک اتاق دیگر تا اینکه از هراتاق فقط یک گوشه را تغییر دهید.
پیشنهاد می‌کنیم پروژه‌ی تغییر دکوراسیون داخلی خود را از نشیمن شروع کنید. چون این فضا در منزل پرکاربردترین فضاها است و اعضای خانواده وقت زیادی را در آن می‌گذرانند.
تهیه و تدوین : نگاه سبز آگرین