دکوراسیون اتاق خواب

با روزشماری این روزها و نزدیکی به فصل بهار بسیاری از ما مشتاق این هستیم که بتوانیم یک دکوراسیون جدید، شیک و مدرن برای اتاق خواب خونه‌مان داشته باشیم. دکوراسیون اتاق خواب که کار چندان دشواری هم نیست فقط به اندکی ایده‌پردازی و ذوق و سلیقه شخصی نیاز دارد. به این ترتیب با کمترین هزینه و با امکاناتی که در اختیار دارید می‌توانید به این امر هم دست یابید. یک اتاق خواب سنتی با چیدمان مدرن، اتاق خواب رویایی، اتاق خواب شیک و ساده ، اتاق خواب تلفیقی و ترکیبی از انواع سبک‌های دکوراسیون داخلی و بسیاری موارد دیگر…
البته لازم به ذکر است که خیلی ها در طراحی دکوراسیون‌های شخصی به اشتباه کلمات مدرن و امروزی را به جای یکدیگر استفاده می کنند. درصورتی که معانی آنها متفاوت است .

مدرن یا امروزی

همانطورکه گفته شد، کلمه مدرن به سبک مشخصی اشاره می کند. اما واژه‌ی امروزه به سبک های رایج هر دوره برمی‌گردد. بنابراین مفهوم، سیال و متغیر است. به دلیل محبوبیت زیاد سبک مدرن در عصرحاضر این دو کلمه گاها به جای هم استفاده می شود و سردرگمی ایجاد می‌کند .

سبک مدرن

در سبک‌های مدرن از رنگ‌های خنثی برای زنده‌کردن فضا استفاده می‌کنند. به عنوان رنگ‌های اولیه استفاده می‌شوند. در سبک مدرن از متریالهای طبیعی به ویژه چوب استفاده می‌شود. طرح‌های هندسی با خطوط مشخص در سبک‌مدرن بسیار مورد توجه است. در دکوراسیون اتاق خواب‌های مدرن خرت و پرت‌های پرزرق و برق، کلکسیون غیرضروری و تجملات به چشم نمی‌خورد. درعوض از چراغ‌های هنری زیبا، تابلوهای نقاشی خیلی بزرگ، پوسترها و چاپ برروی دیوار استفاده می‌شود. ظاهر اتاق خواب‌‌های مدرن ظاهری خلوت، ساده و کاربردی دارد و در بعضی اوقات با توجه به سلیقه شما از رنگ سفید بیشتر از رنگ‌های خنثی به خصوص در دیوارها و کف استفاده می‌شود.
با این که در دکوراسیون‌‌ اتاق خواب مدرن استفاده از رنگ های ملایم و خنثی یک از نشانه های دکوراسیون مدرن هستند، ولی جلوه های از رنگ تند و تیز هم فضا را از بی روحی نجات می دهد. قرمز و نارنجی جز و رنگ های شاد پر طرفدارند ولی از رنگ ها ی موردعلاقه دیگر هم می توان استفاده کرد.
سبک مدرن به اندازه ی چندکاربرد است ,که نیاز هر کسی را برآورده می‌کند. مناسب با خواسته و سلایق خود یک اتاق خواب مدرن ایجاد کنید. زیرا اساس سبک مدرنیسم کارکرد‌گرایی است. در سبک مدرن اتاق خواب شاید از چیدمان های شلوغ خبری نیست ولی در عوض محیطی دل باز وخلوت به سادگی و تمیزی کل‌فضا می‌افزاید. همچنین در سبک‌های مدرن اتاق خواب پنچره‌های بزرگ و نورطبیعی زیاد هستند. پرده یا شیدهای ساده . هم حریم خصوصی را حفظ می‌کنند، هم بدون شلوغ‌کردن فضا نور را از خود عبور می‌دهند.

دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب ایرانی

در دکوراسیون اتاق خواب های ایرانی از رنگ‌های آبی و سفید به عنوان رنگ های اولیه در کنار وسایل چوبی و  فرش‌‌های سنتی ایرانی استفاده می‌شود. رایج‌ترین و معمول‌ترین سبک در ایران است؛ اما زیبای بخصوص این سبک بسیار چشم‌گیر و زیبا است. فرش یک از فاکتورهای مهم دکور هر خانه ایرانی است که حس سنتی و زیبایی خاصی به فضا اتاق خواب می‌دهد. چرا که طرح و نقشه سنتی فرش خود، حکم مهمی در تصویر‌سازی ایفا می‌کند.
رنگ‌های متداول در دکور اتاق خواب های ایرانی رنگ سفید که از همه رایج‌تر است، چرا که رنگ سفید دیوار یا کف بزرگ‌نمایی و دلباز بودن اتاق را نشان می‌دهد. دیگر رنگ ها در این سبک رنگ‌های آبی ، سبزو کرم (رنگ خنثی) است. رنگ‌های سبز و آبی از رنگهای اصیل ایرانی است. دکوراسیون سبک ایرانی برخلاف سبک مدرن از وسایل های دکوری برای دیزاین و پر زرق وبرق نشان دادن اتاق خواب استفاده می‌کنند.
تهیه و تدوین : نگاه سبز آگرین