استراتژی شرکت در نمایشگاه

نمایشگاه ها و رویدادهای نمایشگاهی به عنوان بزرگترین رویداد در هر حوزه و صنعتی می باشد. فرصتی عالی برای صاحبان صنایع مختلف و پرچم داران حوزه های مختلف تا آخرین دستاوردها و پیشرفت های خود را در معرض نمایش بگذارند. همچنین با دیگر همکاران و رقبا تجارب خود را به اشتراک بگذارند و جلسات متعدد و کارآمدی با یکدیگر برگزار نمایند.

برای یک حضور موفق در نمایشگاه باید به سختی تلاش کنید و برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. استراتژی های فروش و جذب مشتری در غرفه نمایشگاهی در کنار زیبایی و قدرت گرافیکی غرفه عواملی است که درصد موفقیت در شرکت در نمایشگاه را معین می کند. در اینجا به تعدادی استراتژی اشاره خواهیم کرد:

قدرت دیداری

یکی از استراتژی های موثر در حضوردر نمایشگاه استفاده از قدرت دیداری بازدیدکنندگان است. متمایز کردن شکل ظاهری غرفه از سایر غرفه های نمایشگاه می تواند باعث جذب مخاطب در غرفه شود. استفاده از گرافیک جالب توجه و المان های جذاب در جذب مخاطب و بازدیدکننده تاثیر بسزایی دارند. در کنار گرافیک غرفه والمان های جذاب، برگزاری مسابقات و چالش های جالب برای جمع کردن بازدیدکنندگان به داخل غرفه می تواند استراتژی موفقی باشد.

برقراری ارتباط

برقراری ارتباط و گفتگو با مخاطبان بالقوه و همکاران برای توسعه کسب و کار امری ضروری است. هماهنگی و برگزاری جلسات مدون با همکاران باعث پیشرفت و همگام سازی کسب و کار با دیگر مدیران آن صنعت می گردد از اینرو نیاز است تا جلسات بصورت مداوم و با برنامه ریزی قبلی انجام پذیرد. برای برگذاری جلسات در طول برگزاری نمایشگاه سعی کنید محل مناسبی در غرفه خود تدارک ببینید. فضای VIP درغرفه هنگام غرفه سازی نمایشگاه توسط غرفه ساز برای همین منظور تعبیه می گردد تا جلسات بدون مزاحمت و در سکوت بیشتری انجام بگیرد.

استراتژی شرکت در نمایشگاه

در اصول غرفه داری مواردی هستند که اهمیت فوق العاده ای برای یک حضور موفق در نمایشگاه را دارد. نمایش بهتر و موثرتر لوگو و نماد کسب و کار به طوری که از هرجای سالن نمایشگاه قابل رویت باشد. همچنین انتخاب بهترین مکان برای برپایی غرفه. در کنار توجه به جزئیات داخل غرفه توجه به بایدها و نبایدهای خارج از غرفه نیز واجب و ضروری است. مانند عدم ایجاد مانع برای بازدیدکننده و یا استفاده از سیستم های صوتی بلند و گوش خراش و … .

تهیه و تدوین : نگاه سبز آگرین