اسپیس فریم در معماری

یکی از ابزارالات مناسب برای معماری اسپیس فریم است. با اسپیس فریم در معماری می‌توان انواع سازه‌های نمایشگاهی و غیر نمایشگاهی را ساخت. اسپیس فریم قابلیت ساخت انواع سازه‌های نمایشگاهی با اشکال پیچیده و مختلف را دارد. معنی لغوی اسپیس فریم که واژه ای انگلیسی میباشد به معنی سازه فضایی می باشد.

اسپیس فریم در معماری

اسپیس فریم بخوبی قابلیت استفاده در معماری را دارد و بوسیله اسپیس فریم می توان انواع سازه‌های فضایی را با اشکال پیچیده و مختلف ساخت. با اسپیس فریم می توان اشکال فرم‌های هندسی را بصورت منظم و یک پارچه ساخت. قطعات اسپیس فریم بصورت منظم در کنار هم قرار می‌گیرد و سازه‌ی دلخواه برای مخاطبان ساخته می‌شود. اسپیس فریم سبک وزن بوده و این امر جابجایی آن را آسان ساخته است. اسپیس فریم با استفاده از اتصالات نیرو را به صورت منظم تقسیم کرده و استحکام مناسب را ایجاد می کند.

اسپیس نمایشگاهی در معماری

اسپیس نمایشگاهی قابلیت استفاده در انواع سازه‌های نمایشگاهی و غیر‌نمایشگاهی را دارد. ایجاد شکل و ساختار هندسی مناسب از قابلیت‌های اسپیس فریم نمایشگاهی است. بست اسپیس فریم در سازه اتصالات را برقرار کرده و سازه ای زیبا و محکم مطابق با اصول معماری برای مخاطبان ایجاد می‌کند. اسپیس فریم قابلیت استفاده در امور مختلف را داشته و تنوع کاربری دارد.

اسپیس فریم در معماری و نکات آن

اسپیس فریم سبک وزن بوده و قابلیت جابجایی آسان از مزایای این سازه‌نمایشگاهی است. از لحاظ قیمت اجاره اسپیس فریم بسیار مقرون به صرفه است. در اسپیس فریم می توان انواع امکانات برودتی و حرارتی و تجهیزات برقی را بالاترین دقت استفاده کرد. اسپیس فریم را به آسانی می توان برای ساخت غرفه نمایشگاهی استفاده کرد. این سازه سبک وزن بوده و قابلیت حمل و نقل آسان دارد. اسپیس فریم را می توان در انواع فضاهای داخل سالن و فضای بیرونی استفاده کرد زیرا امکان استفاده اسپیس نمایشگاهی در شرایط نمایشگاهی مختلف را دارد. اسپیس فریم برای ساخت سازه در مزیت آسانی برای ساخت سازه است که براحتی می‌تواند در سریعترین زمان ممکن با آن سازه را ساخت. اسپیس فریم دارای درجه ایمنی بالا بوده و اتصالات محکم در آن استفاده شده است. جوش استفاده در تولید اسپیس فریم دارای درجه کیفیت بالا است و اتصال محکمی است. اسپیس فریم قابلیت استفاده در فضا های خارجی را داشته و می توان براحتی برای آن سقف تهیه کرد. از این سازه می‌توان برای غرفه آرایی و نورپردازی استفاده کرد.

اسپیس فریم در معماری

مزایای اسپیس فریم در معماری : (space frame )

  1. خلق سازه های زیبا با استفاده از اسپیس فرم
  2. تنوع کاربری اسپیس فریم هزینه کم امکان اجاره اسپیس فریم (space frame)
  3. امکان عبور امکانات برقی حرارتی و …. از فضای اسپیس فریم
  4. سرعت در تولید و اجرای اسپیس فرم
  5. امکان نصب و باز کردن سریع اسپیس فریم برای ساخت غرفه نمایشگاهی
  6. بار گیری و حمل و نقل آسان اسپیس فریم
  7. امکان استفاده در هر شرایط آب و هوایی در کلیه نقاط کشور
  8. وزن کم سازه‌های اسپیس فریم و کاربرد آسان آن در غرفه‌سازی نمایشگاه
  9. بهترین سازه جهت نور پردازی و غرفه آرایی
  10. ایمنی اسپیس فریم
  11. امکان گذاشتن سقف برای غرفه های اسپیس فریم در فضاهای خارجی
  12. مقاومت عالی در مقابل شرایط جوی

ساخت اسپیس فریم و موارد کاربرد اسپیس فریم در معماری

  1. اسپیس فریم های برای غرفه‌سازی نمایشگاه
  2. اسپیس فریم برای پایه دیجی
  3. اسپیس فریم برای ساخت گلخانه‌های صنعتی
  4. اسپیس فریم برای نورپردازی
  5. اسپیس فریم برای ایجاد نمایشگاه روباز
  6. اسپیس فریم برای پارتیشن‌بندی نمایشگاه
  7. اسپیس فریم برای ساخت پارکینگ
  8. اسپیس فریم برای ساخت موکب
  9. اسپیس فریم برای ساخت موکب‌های عزاداری اربعین

تهیه و تدوین : نگاه سبز آگرین