اسپیس فریم منحنی

اسپیس فریم

سازه‌های اسپیس فریم (space frame) فرم‌های هندسی منظمی می‌باشند که به طور متحد در‌کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و با تقسیم نیروی وارده توسط وزن سازه، در کنار استحکام غرفه‌ها از زیبایی خاصی برخوردار می‌شوند. اسپیس فریم یا به عبارتی دیگر داربست نمایشگاهی جزو تجهیزات و سازه‌های نمایشگاهی محسوب می‌گردند. با ترکیب اسپیس فریم و داربست نمایشگاهی جدید می توان غرفه و سازه های نمایشگاهی متنوعی را ایجاد نمود. معنی لغوی اسپیس فریم که واژه ای انگلیسی میباشد به معنی سازه فضایی می‌باشد. این نام به خاطر ساختار مولکولی فضایی اسپیس فریم می‌باشد. اسپیس فریم‌ها به‌وسیله بست‌اسپیس به یکدیگر متصل و نصب می‌گردند و شکل و سازه محکم و زیبایی را خلق می‌کنند و به واسطه شکل و ساختار هندسی که دارند وزن خود را در جهات مختلف به زمین وارد می‌سازند و این امر باعث استحکام اسپیس فریم‌ها می‌گردد و برای ساخت انواع فضا‌ها از قبیل سالن، غرفه نمایشگاهی، تابلو، بنر و غیره مناسب می‌باشد. اسپیس فریم در این چند سال اخیر از جایگاه مناسبی در ساخت سالن‌های موقت با روکش چادر و دیگر روکش‌ها جهت برگزاری نمایشگاه‌ها و همچنین همایش‌ها برخوردار است. وجه تمایز سازه اسپیس فریم با دیگر سازه‌های نمایشگاهی قیمت مناسب آن می‌باشد. استحکام اسپیس فریم به دلیل طراحی هندسی آن می‌باشد. سازه اسپیس فریم قابل اجرا در هر فصل آب و هوایی می‌باشد. اسپیس فریم آبکاری شده مقاومت بالایی در برابر آب و هوای نامناسب را دارد.

جنس اسپیس فریم

جنس لوله‌های استفاده شده در اسپیس فریم لوله‌های سبک یا لوله صنعتی می‌‌باشد که با دستگاه co2 جوشکاری می‌شوند. خاموت‌های به‌کار رفته در این نوع سازه با ضخامت ۰٫۵ میلیمتر است، که بعد از اتمام کار به وسیله کوره‌های مخصوص رنگ می‌گردد که به رنگ استاتیک معروف است.

اسپیس فریم منحنی

اسپیس فریم منحنی نمایشگاهی

اسپیس فریم‌های نمایشگاهی علاوه بر ساختاری صاف دارای ساختاری دیگری به عنوان ساختار منحنی یا کرو می‌باشند.

اسپیس فریم منحنی یا به اصطلاح اسپیس فریم کرو در طول‌های مختلف و با شرایط کاربردی مختلف با مقاومت های بسیار بالا در کارخانه تولید می‌شود. اسپیس فریم نمایشگاهی کرو با طرح سیم Z بهترین نوع اسپیس فریم منحنی می‌باشد، که دارای زاویه خمش بسیار کاربردی می‌باشد.

از اسپیس فریم منحنی می‌توان در ساخت سوله‌هایی با عرض ورودی دهانه ۲۰ متر و با ارتفاع ۶ متر بهره برد.

سوله‌های ساخته شده توسط اسپیس فریم کرو قابل استفاده جهت همایش‌ها، سالن‌های کنسرت و نمایشگاه‌های متفاوت می‌باشند. با استفاده از اسپیس فریم کرو می توان طرح‌های بسیار خاص و گوناگونی را در غرفه‌سازی نمایشگاهی اجرا نمود.

لازم به ذکر است اگر اسپیس فریم منحنی به صورت استاندارد تولید نشود، می‌تواند خطرات جبران ناپذیری را برای مجریان نمایشگاهی ایجاد نماید، زیرا دارای مقاومت ایستایی مناسبی برای تقسیم بار نمی‌باشند.

ارگان‌های فعال درحوزه فرهنگی و اجتماعی همواره طرف قرارداد اجاره اسپیس فریم در بسیاری از مراسمات ملی و مذهبی هستند. همچنین می توان اسپیس فریم منحنی را در پروژه‌های ملی و مذهبی مورد استفاده قرار داد.

تهیه و تدوین : نگاه سبز آگرین