اقدامات بعد از نمایشگاه

بازدهی سرمایه‌گذاری هر شرکت برای شرکت در نمایشگاه متفاوت است. تکنیک‌های زیاد و مفیدی وجود دارند تا بتوانید درصد موفقیت و بازدهی سرمایه‌گذاری خود را بعد از نمایشگاه (پایان نمایشگاه) بسنجید. این مسئله‌ای حیاتی است تا برای حضورهای بعدی و یا برنامه‌ریزی برای آینده بدانید چه مقداری وقت و هزینه صرف شرکت در نمایشگاه نمودید. بسیاری از شرکت‌ها زمان زیادی صرف این کار می‌کنند تا مطمئن شوند حضورشان در نمایشگاه بیهوده نبوده.

ایجاد ارتباط

طبق آمار دریافتی توسط کارشناسان و محققان در زمینه نمایشگاه، تعداد متوسط ۳٫۵ تماس نیاز است تا یک مذاکره در نمایشگاه با مشتری یا بازدیدکننده بالقوه شود و پروسه فروش شکل گیرد. اولین تماس برای پیگیری، باید در دو هفته اول بعد از نمایشگاه انجام گردد و اولویت پیگیری‌ها در این دو هفته باید معطوف به مشتری‌ها و بازدیدکنندگان نمایشگاه باشد. فکر این موضوع که بخواهید از اول مشتری را بازاریابی کنید از خود دور کنید. زیرا مشتری علاقه دارد متوجه این موضوع شود که شما او را بخاطر دارید و رفتار صمیمی در صحبت مجدد خود دارید.

استراتژی بهینه

با توجه به تعداد حضور در نمایشگاه‌های مختلف بطور میانگین سود سالانه ۱۰ درصد افزایش می‌یابد. جالب است بدانید بیش از ۷۰درصد شرکت‌کنندگان نمایشگاه برای پیگیری فروش تلاشی انجام نمی‌دهند. از اینرو اهمیت به موضوع برنامه‌ریزی نمایشگاه و اقدامات بعد ازآن حائز اهمیت است. برای پیگیری فروش بعد از نمایشگاه نیاز است تا ذهنیت مشتری نسبت به کسب و کار و برند خود را بدانید. یکی از بهترین روش‌ها ایجاد نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی یا وبسایت خود است. برای اینکار نیز نیاز است تا شبکه اجتماعی و وبسایت خود را کاملا بهینه و برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید تا در رتبه‌های بالاتر موتورهای جستجو قرار بگیرید.

اقدامات بعد از نمایشگاه

پرسنل غرفه و مهارت بازاریابی و فروش

برای اقدامات بعد از نمایشگاه نیاز است تا افراد متخصص و منابع کارا در اختیار داشته باشید. پرسنل غرفه یکی از مهمترین دارایی‌های شرکت داخل غرفه نمایشگاهی می باشد. تسلط افراد داخل غرفه‌ در موضوع بازاریابی و پیگیری بسیار اهمیت دارد. آگاه باشید که هرگونه کاستی از این نیازها باعث کاهش بازدهی غرفه سازی نمایشگاه و حضور موفق در نمایشگاه می گردد.
مهمترین مسئله که باید بعد از نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد، تماس و پیگیری فروش است. مشتریان دوست دارند دریابند که برایشان اولویت بالاتری نسبت به دیگران، در نظر گرفته شده. بازدیدکنندگان نمایشگاه برای یافتن نیاز خود و دریافت بهترین خدمات و محضولات پا به نمایشگاه می‌گذارند. برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان و مشتریان نیازمند فنون اصول و حرفه‌ای می‌باشد. حضور در نمایشگاه پربازده‌ترین روش سرمایه‌گذاری و بازاریابی افراد است، پس موفقیت اکتسابی است و ما در تلاشیم تا با ارائه راهکارهای اصولی شما را برای رساندن به اهدافتان یاری نمائیم.
تهیه و تدوین : نگاه سبز آگرین