حضور در نمایشگاه

برای کسب تجربه و دریافت بهترین نتیجه از حضور در نمایشگاه نیاز است تا نکات اصولی و مهمی رعایت شود. توجه و نگاه باز به موضوع نمایشگاه و شرکت کنندگان دیگر، اهمیت بسیار بالایی دارد. وقت و هزینه‌هایی که برای شرکت در نمایشگاه انجام می‌گردد باید توجیه پیدا کنند. از اینرو به مهمترین نکات در باب حضور در نمایشگاه می‌پردازیم:

تنظیم هدف و استراتژی

قبل از حضور در نمایشگاه شما می‌دانید که چرا حضور دارید. مسلماً قبل از ثبت نام در نمایشگاه به این موضوع فکر فکرکردید و برنامه‌ریزی انجام دادید، اما برای اطمینان از تصمیم خود بارها آن را مرور کنید. چرا این نمایشگاه را انتخاب کردید؟ برای کسب و کار خود چه چالش‌هایی دارید؟ دانستن این موارد باعث می‌شود تا نسبت به هدف و بودجه خود دید بازتری داشته باشید.
هنگامی که نقاط ضعف و قوت خود را شناختید دنبال شرکت غرفه‌ساز نمایشگاهی خوب بگردید تا راه‌ حل‌های اصولی و کارا را پیش روی شما بگذارد. آن‌ها می‌توانند مشاوره مناسب ارائه کنند تا بهترین جای ممکن را در پلان‌های نمایشگاه و نیازها و استراتژی‌های مختلف را به شما عرضه کنند. اگر نمایشگاه پایگاه داده‌ای را برای شرکت‌کنندگان تنظیم می‌کند سعی کنید تا سریعا در آن عضو و برند خود را ثبت نمائید.

مدیریت زمان

سه راه مهم برای صرف زمان در نمایشگاه وجود دارد. جستجو و بازاریابی مشتریان بالقوه – شرکت در جلسات و سمینارها – جستجو برای مشاهده و اکتشاف
ایده خوبی است برای هر سه حالت زمان اختصاص دهید و برای هر حالتی که بیشتر علاقمند هستید زمان بیشتری بگذارید. بطور مثال بیشتر علاقمند به شرکت در کنفرانس‌ها و سمینارهای مفید هستید یا بدنبال مشتری بالقوه برای کسب و کار خود هستید؟ پیشنهاد می‌شود ابتدا در سخرانی‌ها و سمینارها شرکت کنید تا دید بازتری نسبت به مسائل پیش‌رو پیدا کنید سپس در روز دوم زمان و تمرکز خود را بر روی بازاریابی و ارزیابی مشتریان بگذرانید.

تنظیم جلسات

اگر از قبل می‌دانید که با چه شخصی جلسه دارید، سعی کنید بصورت رو در رو و در محیطی آرام و راحت قرار بگذارید. نمایشگاه‌ها محیطی شلوغ هستند و باعث حواس پرتی حین جلسات می‌شوند. معمولا غرفه‌ساز محیطی را به نام VIP در غرفه نمایشگاهی لحاظ می‌کند تا از هیاهوی نمایشگاه بدور باشد و از نظر سرویس دهی و راحتی محیطی خصوصی باشد. شما در دقاقیق ابتدایی جلسه متوجه می‌شوید که شخصی که با آن جلسه دارید چقدر برای کسب و کار شما اهمیت دارید. از اینرو می‌توانید برای جلسات بعدی و صرف انرژی و وقت خود برنامه‌ریزی نمایید.

حضور در نمایشگاه

بهینه‌سازی فضای غرفه

از فضای غرفه خود به بهترین نحواستفاده کنید. برای مشتریان و بازدیدکنندگان گذری فضای CIP کافی و برای مشتریان بالقوه و بازدیدکنندگانی که صرف زمان و انرژی بیشتری نیاز دارند فضای VIP مناسب اختصاص دهید. از شلوغ کردن غرفه بپرهیزید و سعی کنید فواصل بین عناصر غرفه نمایشگاهی متناسب و مفید باشد. بیش از اندازه محصولات برای نمایش قرار ندهید و سعی کنید برای محصولات و خدمات نمایشی خود اطلاعات کلی و مفید را در کنارش به نمایش بگذارید.

اجتماعی سازی

برای کسب و کار خود همیشه نیازمند شبکه‌های اجتماعی خواهید بود. از تبلیغات و معرفی کسب و کار گرفته تا فروش محصول یا خدمات. همچنین شبکه‌های اجتماعی محیطی مناسب برای افزایش دانش در خصوص صنعت خود می‌باشد. سعی کنید در مدت زمان شرکت در نمایشگاه از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. می توانید در این خصوص به مقاله ” اجتماعی کردن غرفه نمایشگاه ” رجوع بفرمایید.

لذت حضور در نمایشگاه

سعی کنید در زمان حضور در نمایشگاه آن را به عنوان کار تلقی کنید و برای کسب تجربه و کمک به کسب و کار خود این وقت را صرف نمائید. مانند گشت و گذار در یک شهر و یافتن دوستان جدید، نمایشگاه نیز باعث ایجاد روابط جدید و مشاهده محیطی متفاوت می‌شود. استفاده از دانش و خدمات دیگران باعث می‌شود تا دید و بینش بهتری نسبت به مسائل پیش رو در بازار و صنعت موردنظر یافت.
تهیه و تنظیم : نگاه سبز آگرین