غرفه‌های فضای باز

غرفه های فضای باز- محیطی

غرفه‌های فضای باز اساسا فقط یک غرفه خطی است که به یک دیوار بیرونی از سالن نمایشگاه پشت می کند، نه به نمایشگاه دیگری که بلافاصله پس از شما قرار دارد. اغلب غرفه‌های فضای باز از ساختار اسپیس فریم استفاده می کنند و کمتر پیش می آید تا از ساختار غرفه‌های خودساز چوبی در ساخت آن‌ها استفاده گردد.

اسپیس فریم‌ها بلوک‌های استیل هستند که بصورت مدولار به یکدیگر جفت می شوند و دیوارها، ستون ها و اسکلت غرفه های این دست را پوشش می دهند. به همین دلیل معمولاً غرفه های فضای باز سبک هستند و با پوشش مناسب حافظ گرما و سرما و بارندگی می باشند.

از کاربردهای این نوع غرفه ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • استفاده در نمایشگاه های بدون سالن
  • غرفه های مکمل بصورتی که غرفه اصلی داخل سالن نمایشگاه غرفه‌ی جانبی خارج از سالن و در فضای باز قرار می گیرد.
  • مناسب برای صنایع دارای محصولات حجیم و سنگین
  • قرارگیری در مناطق پر رفت و آمد محوطه نمایشگاه‌ها
  • ایده آل برای روند فروش و تبلیغات

ماهیت غرفه های فضای باز

غرفه‌های فضای باز که با اسپیس فریم ساخته شده‌اند با بنر ها و پوسترهای گرافیکی طراحی و اجرا می‌گردند و می‌توان از آن‌ها به عنوان غرفه سازی ارزان نیز یاد نمود. در این غرفه‌ها، طرح‌های گرافیکی اصل اول را در غرفه‌سازی نمایشگاه بر عهده دارند. بنابراین باید بنرها و پوسترهای زیبا و مرتبط با صنعت و سیاست سازمانی طراحی گردند.

انتخاب بهترین مکان برای غرفه نمایشگاهی نیز دیگر موردی است که باید با دقت برنامه‌ریزی و تصمیم گیری شود. غرفه‌سازی نمایشگاه برای غرفه‌های فضای باز باید در منطقه‌ای صورت بپذیرد که دارای دسترسی به سالن‌های اصلی نمایشگاه، قرارگیری در مرکز رفت و آمد بازدیدکنندگان و قابل مشاهده از بییشترین نقطه از نمایشگاه باشد.

غرفه‌های فضای باز

غرفه‌های خودساز فضای باز

استفاده از غرفه خودساز نیز می تواند باعث جلب توجه بیشتر مخاطبان و بادیدکنندگان نمایشگاه باشد. چرا که ساخت و ساز غرفه با طراحی‌های ویژه و نگاه به جزئیات بیشتر از خصوصیات مهم این گونه از غرفه‌ها می باشند. غرفه خودساز شونیز در نمایشگاه‌های شیرینی و شکلات، هرساله جزو بزرگترین و زیباترین غرفه‌های فضای باز نمایشگاه بوده که می تواند به عنوان نمونه برای غرفه‌های خودساز چوبی در فضای باز باشد که توسط شرکت نگاه سبز آگرین طراحی و ساخته می گردد.

همانطور که گفته شد غرفه‌های فضای باز می تواند به عنوان غرفه دوم و جانبی مورد استفاده قرار گیرد. بطوری که غرفه اصلی داخل سالن نمایشگاه قرار دارد. و غرفه جانبی که وظیفه ارجاع بازدیدکنندگان به محل اصلی غرفه را برعهده دارند، در کنار همان سالن قرار گیرد. مدیریت و کارشناسان فروش در غرفه اصلی حضور دارند و وظیفه دیدار با بازدیدکنندگان و مراوده با آن ها را دارند. اغلب، شرکت‌هایی که اینگونه از دو غرفه در یک نمایشگاه استفاده می کنند، بیشتر سرمایه گذاری خود را برای غرفه اصلی خود انجام می دهند.

نگاه سبز آگرین