هزینه غرفه سازی نمایشگاه

غرفه نمایشگاهی محلی برای نمایش و عرضه محصولات و خدمات یک کسب و کار در نمایشگاه می باشد. در نمایشگاه های تجاری بزرگ و کوچک اهمیت به غرفه سازی و ساخت غرفه با کیفیت، زیبا و کاربردی اهمیت بسیاری در رسیدن به اهداف شرکت در نمایشگاه یک کسب و کار می باشد. هزینه غرفه سازی نمایشگاه فاکتوری است که غرفه داران و شرکت های مشارکت کننده در نمایشگاه جهت برنامه ریزی مالی و اهداف کلی سازمانی خود بدنبال مشخص شدن آن هستند.

پروسه قیمت گذاری برای ساخت غرفه نمایشگاهی بسیار پیچیده است و فراتر از یک عدد است. اعلام هزینه از سوی غرفه ساز نمایشگاه بستگی به موارد زیادی از جمله متراژ، نیازها، نوع نمایشگاه، متریال غرفه، تعداد ملزومات مورد نیاز و هزینه های کلی ستاد و مجوزها و بسیاری موارد دیگر دارد.

نکته اصلی در این رابطه این است که هر شرکت و هر نمایشگاهی قیمت غرفه سازی متفاوتی در بر دارند. ما در این مقاله در خصوص نمایشگاه های عمومی و تخصصی متداول را مورد بحث و مدنظر قرار می دهیم.

هزینه غرفه سازی نمایشگاه قیمت غرفه سازی

هزینه غرفه سازی نمایشگاه ، قیمت غرفه سازی

قیمت غرفه سازی نمایشگاه

همانطور که در بالا گفته شد، طراحی و اجرای غرفه نمایشگاهی در شرایط مختلف متفاورت است. از اینرو برخی از عواملی که در برآورد هزینه غرفه سازی موثر است را شرح خواهیم داد.

خلاقیت در طراحی غرفه

خلاقیت در طراحی غرفه و استفاده از المان های مختلف در طراحی و اجرای غرفه باعث ایجاد تمایز بین غرفه های نمایشگاهی در یک نمایشگاه تجاری می شود. میزان زمان صرف شده و نیروی فکری موردنیاز برای تولید غرفه های نمایشگاهی با ایده های منحصر به فرد می تواند هزینه ساخت غرفه را کم یا زیاد نماید.

اساس اجرای غرفه در نمایشگاه، طراحی غرفه است. طراح بر اساس بودجه تعیین شده و نیازهای مشتری اقدام به طراحی غرفه می کند و پس از اتمام آن با در نظر گرفتن متریال مدنظر و تجهیزات مورد نیاز غرفه، حدود قیمت را مشخص می کند.

در طراحی غرفه، اغلب جزئیات کوچک، منند گوشه های منحنی، تاثیر زیادی در قیمت تمام شده می گذارد، زیرا برای این کار نیاز به برش های CNC در پروژه می باشد. برش های منحنی با CNC بدلیل استفاده از دستگاه مخصوص و نیروی کار ماهر معمولاً 30 تا 40 درصد هزینه غرفه سازی را افزایش می دهد.

متریال غرفه

مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت غرفه، عامل اصلی بعدی در هزینه تولید غرفه نمایشگاهی است. بنر، پلکسی، متریال چوب، فلز، شیشه، منسوجات، برق غرفه، رنگ و مواد سفارشی مختلف مورد استفاده در غرفه سازی نسبت به قیمت روز بازار این مواد متفاوت است. عموماً قیمت مواد اولیه، دارای نوسان است که غرفه ساز با توجه به منابع و تجربه خود می تواند غرفه را بر اساس قیمت متریال به مشتری اعلام نماید.

ما در شرکت آگرین همواره در تلاش هستیم تا بر اساس بودجه مشتری بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه را برای غرفه در نظر بگیریم. زیرا استفاده از متریال با کیفیت باعث استحکام و بالابردن ارزش غرفه در روزهای نمایشگاه می شود. همکاران زیادی وجود دارند که جهت صرفه جویی در هزینه ها از متریال بی کیفیت استفاده می کنند. این کار باعث می شود تا گرچه در زمان تحویل غرفه به مشتری همه چی خوب و عالی بنظر برسد اما در روزهای بعدی نمایشگاه، با تغییر هوا و تردد بازدیدکنندگان در غرفه و مجاورت غرفه اشکالات و ایرادات یکی پس از دیگری رخ بنمایند.

غرفه خودساز شونیز نمایشگاه شیرینی و شکلات 1401

هزینه های جانبی

صرف نظر از طراحی غرفه و متریال مورد استفاده هزینه های دیگری نیز برای شرکت در نمایشگاه قابل تامل است. هزینه هایی از جمله:

  • هزینه های رفت و آمد و وعده های غذایی پرسنل
  • هزینه های ملزومات و تجهیزات غرفه مانند نمایشگر LCD، فلاورباکس، استندها و …
  • هزینه تعمیر، نگهداری و نظافت غرفه در طول برگزاری نمایشگاه
  • هزینه برق و اینترنت

کسب مجوزهای غرفه سازی و غرفه داری

شرکت کنندگان نمایشگاه پس از ثبت نام و دریافت جانمایی و پلان غرفه خود نیاز به غرفه ساز متعهد و کارآزموده دارند تا مقدمات حضور کسب و کار خود را در نمایشگاه بر عهده بگیرد. این مقدمات شامل دریافت مجوزهای غرفه سازی، انشعابات برق و آب و امکانات اصلی غرفه، طراحی و اجرای غرفه سازی و هماهنگی های مورد نیاز برای اجرا و نگهداری غرفه می باشد.

دریافت مجوزهای مربوطه در این مرحله توسط شرکت غرفه ساز انجام می‌گیرد. این مجوزها شامل هزینه اولیه می باشد. همچنین دریافت امکانات بیشتر در غرفه نیز باید از قبل مشخص و میزان هزینه های آن مشخص شود.

شرکت غرفه سازی آگرین یکی از با تجربه ترین و بزرگترین غرفه سازان ایران با بیش از 25 سال تجربه دارای مشاوره تخصصی در زمینه طراحی، اجرا و اعلام هزینه های غرفه سازی در نمایشگاه های مختلف می باشد.

در صورت نیاز به استعلام قیمت غرفه سازی و حضور موثرتر در نمایشگاه موردنظر خود با کارشناسان ما تماس بگیرید تا تجربه لذت بخشی از حضور در نمایشگاه را کسب کنید.

نگاه سبز آگرین