بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی داروئی و آزمایشگاهی ایران هلث

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی داروئی و آزمایشگاهی - ایران هلث

در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی داروئی و آزمایشگاهی – ایران هلث ۱۴۰۱ – Iran Health 2022

بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی داروئی و آزمایشگاهی – ایران هلث در تاریخ ۳ الی ۶ خردادماه ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.

برگزاری نمایشگاه ایران‌هلث، فرصتی مغتنم برای مبادلات علمی و فناوری حوزه تجهیزات پزشکی تهران در خردادماه امسال، شاهد رویدادی بزرگ در صنعت سلامت است

نمایشگاه بین‌المللی تهران، طی روزهای سوم تا ششم خردادماه، میزبان رویدادی بزرگ در زمینه عرصه دستاوردهای تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت است. نمایشگاهی که به لحاظ حجم قابل توجه شرکت‌های مدعو، یکی از معتبرترین نمایشگاه‌ها در سطح جهان است.

نمایشگاه ایران‌هلث، درست در زمانی برگزار می‌شود که جهان آرام آرام در حال آغاز کردن دوران آرامش پس از پاندمی کروناست. دورانی تلخ که با همکاری کادرهای درمان سراسر جهان، در حال محو کامل است. به نظر می‌رسد که ابتکار دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه، بیشتر در محورهایی چون ایجاد نوعی تعامل جهانی و بسط ارتباطات و استفاده‌های دوسویه در زمینه رد و بدل اطلاعات متمرکز است. یعنی همان حرکت مورد ستایش که باید هرچه زودتر آغاز شود.

صنعت تولید تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت، صنعتی ایستا نیست و نمی‌توان در دوره‌های مختلف، با دیدی یکسان به آن نگاه کرد. همانگونه که می‌دانیم، پیشرفت‌های دقیق و لحظه‌ای در علم پزشکی که این روزها به اوج خود رسیده است، بدون وجود ابزارآلات مورد احتیاج و رشد صنعت تولید وسائل پیشرفته، کاری تقریبا غیر ممکن است.

فرصتی که بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای مدرن صنعت سلامت، به همت شرکت آوای موفق ایرانیان، در اختیار دست‌اندرکاران صنعت سلامت و پزشکی کشور قرار می‌دهد، فرصتی مغتنم در شناخت ابعاد گوناگون این صنعت و استفاده‌های بهینه در تبادل اطلاعات است، یعنی همان سویه‌ای که باید از سوی وزارت درمان و آموزش پزشکی، به فال نیک گرفته شده و همه گونه حمایت های لازم از فعالان این صنعت صورت گیرد تا به تدریج به مرزهای شکوفایی و خودکفایی در این زمینه نزدیک شویم.

تا آنجا که می‌دانیم، کشورهایی پیشرو در تولید این گونه تجهیزات، با ارائه آخرین دستاوردهای خود، در این نمایشگاه حاضر هستند و بر همین اساس انتظار می‌رود که مسئولان حوزه سلامت، عمده توجه خود را به کسب دانش از متخصصان اقصی‌نقاط جهان معطوف کنند و تلاش برای بومی سازی دانش نوین جهانی در مرکز توجه قرار داشته باشد.

جالب است بدانیم بخشی از صنعت تولیدات حوزه درمان و سلامت، دارای زنجیره‌ای ارتباطی شامل همکاری بسیاری از کشورهای جهان است و به عنوان مثال، تولید یک دستگاه تنفس مصنوعی، نیازمند گردآوری ??? قطعه است که در کشورهای مختلف تولید می‌شوند. توجه به همین امر نشان می‌دهد که جهان یکپارچه در نهادینه کردن سلامت برای انسان‌ها، جهانی جدای از مناقشات معمول است و بر ماست که روز به روز، در امر ثبات بیشتر آن کوشا باشیم.

نمایشگاه ایران‌هلث، میزبان شرکت‌های مختلفی است که هرکدام به نوبه خود، در ردیف سردمداران این صنعت به حساب می‌آیند. شرکت‌هایی بزرگ و مطرح که مجموعه آوای موفق ایرانیان، با دقت تمام گزینش و معرفی کرده است.

چند سال پیش، رهبران سیاسی کشورهای اتحادیه اروپا، ضمن برگزاری نشست‌هایی متعدد با دست‌اندرکاران حوزه سلامت کشورهای خود به این نتیجه رسیدند که به دلایل گوناگون، خودکفایی کامل هر کشور در امر تهیه همه تجهیزات لازم، کاری بسیار هزینه‌بر و پیچیده خواهد بود و بر همین اساس، کشورهای مختلف باید تعامل و همکاری خود با یکدیگر را به شکلی فراتر از گذشته تقویت کنند.

به نظر می‌رسد که نگاه کارشناسان زبده کشور در زمینه برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت، علاوه بر رشد و توسعه این صنعت، شامل نگاهی جهان‌شمول نیز هست و بر همین اساس، نمایشگاه فوق را به منزله کلیدخوردن پیوند انتقال دانش فی‌مابین کشورهای صاحب تکنولوژی ارزیابی کرده‌اند.

با توجه به حضور چند کشور اروپایی در این نمایشگاه، آنچه بیش از موارد دیگر، لازم به نظر می‌آید، انتقال دانش داخلی به آنها و کسب تجربیات در زمینه چگونگی موفقیت در حرکتی چون بسیج سرمایه‌گذاری عمومی در سیستم‌ مراقبت‌های بهداشتی است. حرکتی موثر که از سوی دست‌اندرکاران تولید تجهیزات پزشکی در اروپا آغاز شد و با پشتیبانی و رای قاطع نمایندگان پارلمانی کشورهای عضو، جنبه کاربردی پیدا کرد و هم‌اکنون به عنوان یک الگو در جهان شناخته می‌شود.

اشاره به این موضوع ضروری است که تبادل اطلاعات در امر تولید تجهیزات پزشکی در کشور، پیش از این در قالب همکاری با کشورهایی چون عراق، سوئد، چک و بلاروس آغاز شده و نتایجی درخشان نیز در پی داشته است. از سوی دیگر کشور پاکستان هم از آن جمله کشورهایی است که شانس استفاده از دانش متخصصان ایرانی را در قالب راه‌اندازی واحد تولید بعضی از تجهیزات و آموزش‌پذیری در زمینه تربیت نیروی انسانی داشته است. مسیری که امید است بتوانیم با برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، دارویی و خدمات سلامت، افق‌های تازه آن را نیز کشف کنیم.

یکی از موارد امیدوار کننده در زمینه انتقال دانش به دیگران و بالعکس این است که مسئولان ارشد حوزه پزشکی، سلامت و درمان، در حد مسئولیت‌های وزارتی در چند دولت مختلف، همواره نیازهای کشور مبنی بر داد و ستد علمی در زمینه تولید در صنعت تجهیزات پزشکی با دیگر کشورها را مورد تاکید قرار داده‌اند و بر همین اساس می‌توان گفت که بدون شک، همکاری‌هایی در این نمایشگاه صورت خواهد گرفت که سنگ بنای مناسباتی از این دست خواهد بود.

منبع: وبسایت نمایشگاه ایران هلث

نگاه سبز آگرین

غرفه های انجام شده در نمایشگاه ایران هلث گذشته توسط شرکت آگرین

جهت ورود به فرم سفارش طراحی غرفه، ویژه این نمایشگاه و دریافت تخفیف غرفه سازی بر روی دکمه مقابل کلیک نمائید سپس فرم را با دقت تکمیل و ارسال نمائید.