چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک

چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک

در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران

چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک

چهارمین نمایشگاه بین المللی لیزر و فوتونیک در تاریخ 9 الی 12 آبان ماه 1401 در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می گردد.

نمایشگاه لیزر و فتونیک

با توجه به شرایط ویژه کرونایی نمایشگاه لیزر و فوتونیک چهارم در سال 1400 برگزار نشد و به امسال موکول گردید. در این نمایشگاه شرکت‌های فعال در انواع زمینه‌های لیزر و فوتینک توانمندی‌های خود را در گروه‌های صنعت، تحقیقاتی، پزشکی و استارتاپ‌های کشور به نمایش گذاشته خواهد شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ارائه ظرفیت‌های دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، صاحبان صنایع و کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتآپ‌ها و با حضور شرکت‌های فعال و معتبر داخلی و خارجی می‌باشد.

درباره نمایشگاه

ه‌طور کلی، امروزه اهمیت علوم لیزر‌و‌فتونیک به حدی رسیده است که گاه توانمندی علمی و فنی کشورها، براساس عمق ورود آنها به دنیای لیزر و فتونیک سنجیده می‌شود و کشورهای پیشرفته با بهره‌گیری از این فناوری‌های مهم، توانسته‌اند تحولات عظیمی در جهان ایجاد کنند. در کنار استفاده روزافزون لیزر و فتونیک به شکل مرسوم در صنایع و مراکز پزشکی و تحقیقاتی، فناوری‌های جدیدی مانند پرینتر سه بعدی لیزری و یا فناوری جدید موسوم به Li-Fi که بر اساس انتقال داده از طریق نور پایه گذاری شده، مدیون دستاوردهای لیزر و فتونیک می‌باشند که هریک، بدون شک،  نوید بخش ظهور یک انقلاب جدید در مراکز علمی، صنعتی و دنیای ارتباطات می باشند.

بنابراین به‌روزکردن فناوری‌های اپتیکی و لیزری یک نیاز ضروری برای پیشرفت هر کشور محسوب می‌شود. محور نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران، نیز گسترش استفاده از این فناوری‌ها در مراکز صنعتی، پزشکی و تحقیقاتی می‌باشد. با هدف استفاده از همه ظرفیت‌های مرتبط و تاثیرگذار، این نمایشگاه همه بخش‌های لیزر و فوتونیک  شامل انواع شرکت های تولیدی (صنعتی و پزشکی)، شرکت های خدماتی و بازرگانی را پوشش می‌دهد.

در بخش شرکت های تولیدی موارد مختلفی همچون لیزر‌و‌فوتونیک، اپتیک، فناوری ساخت برای اپتیک، حسگرها، اندازه‌گیری و آزمون، سیستم‌های لیزری برای مهندسی تولید، سیستم‌های اندازه‌گیری اپتیکی، تصویربرداری، ارتباطات و داده‌های اپتیکی، بیوفوتونیک و مهندسی پزشکی و نیز امنیت انرژی را شامل می شود.

بخش خدماتی شامل خدمات صنعتی با لیزر همچون حکاکی، برشکاری، جوش و تبلیغات و غیره و نیز خدمات پزشکی لیزری و پشتیبانی فنی ابزارهای لیزری است. افزون بر این، با هدف رشد و توسعه استارتاپ‌ها و در نهایت ورود بخش خصوصی توانمند به حوزه طراحی و ساخت محصولات نوین، بخشی از نمایشگاه به استارتاپ‌های فعال اختصاص یافته است.

بنابراین نمایشگاه لیزر‌و‌فوتونیک ایران، میزبان گروه‌های تولیدی (شامل اپتوالکترونیک، مهندسی مکانیک، نیمرسانا، خودرو، هوافضا، تحقیقات دانشگاهی در علوم، پردازش پلاستیک و فلز، صنایع داروسازی و شیمیایی و بیوتکنولوژی دارویی)، گروه‌های خدماتی (صنعت و کلینیک‌های پزشکی) و استارتاپ‌ها خواهد بود.

منبع: وبسایت ایران فتونیک

نگاه سبز آگرین

جهت ورود به فرم سفارش طراحی غرفه، ویژه این نمایشگاه و دریافت تخفیف غرفه سازی بر روی دکمه مقابل کلیک نمائید سپس فرم را با دقت تکمیل و ارسال نمائید.